• An international newspaper published by Utena economics and computing club •

Let's talk!

Message:

Current project
A team of Utena's youth came to the idea of making an international project the aim of which is cooperation among youth of several countries trying to know and understand each others better.

Project language - English.

Ideas for the project:
• an Internet vocabulary in a few languages
• a preparation set of photos from participating towns/cities
• a preparation of tourist routes and trying them
• publishing an international youth newspaper

Youth from 13 to 30 can participate in the project.

We are taking part in the project with turkish group of young people. Our theme in the project is to make people comprehend migrations and the social and economic effects of migration on people. Besides, with our other activities we will enable teenagers to understand European Citizenship, European consciousness and Racism Opposition. Our project aims to increase the cooperation among young people, to recognize other cultures, to share things with other European young people, to raise empathy ability and help them to be active citizens. We will include local people in our activities as much as possible while doing our project. In this way, our project will be more effective. We aim to make people comprehend our objectives and target easily with the activities we are going to carry out. Because of having different cultures with Lithuania, it will be a relation between Turkey and Lithuania with cultural activities, parties, meeting, works which concern about our points, discussions, presentations and cultural tours which we will organize. Moreover we intend to continue our project with Lithuanian and new partners as well later. We would like to start Eternal Fraternity between 19 and 29 July in Edirne.

Groups
Turkey:
1. Mehmet Aksoy (leader)
2. Gülşen Kinali (leader)
3. H. Ender Besler
18. Ayşegül Girgin
19. Müge Sönmez
Lithuania:
1. Algis Bernotas (leader)
2. Vida Kurpienė (leader)
3. Odeta Šeškutė

Dešimtoji projekto diena
2010-07-30, 9:56:21
"Utenos jaunimo" redakcija

Vos tik pabudę po gan keistos, bet kartu ir linksmos nakties, ne tik lietuvaičiai, bet ir turkai jautėsi šiek tiek keistokai. Juk viešnagė kaip ir baigėsi, o daiktai dar mėtėsi po visus kambarius ir nerado sau vietos lagaminuose. Po truputį visi ėmė būriuotis koridoriuje paskutiniams juokeliams ar šiaip dienų aptarimui. Turkai besišypsodami nešė užrašų knygeles, o lietuviai vis rašė ir rašė, ką tik prisiminė geriausio per pastarasias dienas.

Comments [ 2884 ] Rating [ 2.9 ] Read more

Devintoji projekto diena
2010-07-30, 9:53:04
"Utenos jaunimo" redakcija

Šaunioji diena prasidėjo kiek neįprastai – visi išsimiegojome ir niekas atsikėlęs neskubėjo valgyti ar dar ko daryti. Šią laisvą valandėlę daugelis praleido tam, kad daugiau pamiegotų. Po pietų vėl pratinomės prie jau „rutina“ tapusių kelionių. Šį kartą važiavome pas Orkuno dėdę, kuris yra miestelio seniūnas. Vos tik atvažiavę sėdome į didelį traktoriaus traukiamą vežimą ir nurūkome apžiūrėti apylinkių. Taip jau atsitiko, kad tas kaimelis – netoli Graikijos pasienio, tai vis laikas nuo laiko susitikdavome su rūsčiaveidžiais kareiviais.

Comments [ 2544 ] Rating [ 3 ] Read more

Aštuntoji projekto diena
2010-07-22, 17:18:12
"Utenos jaunimo" redakcija

Rytas prasidėjo gana keistai, nes nežinojome kada keltis, o Erder mus pažadino tik likus 20 minučių iki kelionės prie jūros pradžios. Per šias minutes keturi, o kai kuriuose kambariuose ir šeši žmonės turėjo nusiprausti, apsirengti, pasiruošti kelionei ir , žinoma, pavalgyti pusryčius. Išvažiavome mes maždaug puse septynių. Pamatę autobusą daugumą pradėjo dejuoti, skųstis: kaip mes keliausime tokiu autobusu tris valanda, o juk tai "žiauriai" nepatogu, kiti, kad neturėjo laiko susiruošti ar pavalgyti pusryčius. Kelionė prasidėjo. Dauguma mūsų, keliauninkų, užmigo, o ištvermingiausi liko sėdėti ir "gaudyti" gražių vaizdų pro autobuso langus. Privažiavus jūra mus pasitiko įspūdingas vaizdas, kuris sužavėjo daugumą, tokį vaizdą praleidus belieka tik "graužti nagus". Kai pasiekėme jūrą, mus išskirstė į dvi dalis: į vieną pusę keliauja merginos, į kitą vaikinai. Mus vedė gana žavus turkas, kuris nors ir nemokėjo anglų kalbos, kažkaip mus suprasdavo, kai reikia sustodavo, palaukdavo, nes mes dažnai atsilikdavome.

Comments [ 2571 ] Rating [ 3 ] Read more

Septintoji projekto diena
2010-07-30, 9:48:53
"Utenos jaunimo" redakcija

Ši diena prasidėjo nelabai anksti lyginant su kitomis. Apie 10:00 valandą visi valgė pusryčius. Po jų turėjome kelias valandas laisvo laiko, per kurį dalis išėjo į miestą, naudojosi internetu ar tiesiog poilsiavo savo kambariuose. Vėliau pietūs ir dar laisvo laiko.

Comments [ 2283 ] Rating [ 3 ] Read more

Šeštoji projekto diena
2010-07-20, 22:00:09
"Utenos jaunimo" redakcija

Diena prasideda gana neįprastai, visi jaučiamės tokie pavargę, be nuotaikos, tačiau kad ir kokie būtume išsekę, bet lietuvių vakarui reikia ruoštis. Pirmas darbas, kurį darėme, tai apsipirkinėjome maisto parduotuvėje, kad galėtume turkams pagaminti šiek tiek lietuviško maisto: šaltibarkščių, varškės apkepo ir baltos mišrainės. Po sunkaus apsipirkimo, kuris truko net kelias valandas, grįžome į mokyklą ir pradėjome ruošti vakaro programą. Minčių būta įvairių. Įvairūs dar nematyti ir negirdėti žaidimai, liaudiškos dainos, šokiai.

Comments [ 3258 ] Rating [ 4.4 ] Read more

Penktoji projekto diena
2010-07-20, 21:59:16
"Utenos jaunimo" redakcija

Rytas prasidėjo anksti, pusė penkių. Po kelionės dienų buvome tokie pavargę , kad negirdėjome žadintuvo. Visa laimė, kad išgirdome musulmonų kvietimą melstis. Kaip išdegę akis, lėkėme į dušą. Nugalėjo stipriausi - lietuviai. Greitai suvalgėme sau skirtus pusryčius ir sėdome į autobusą toliau miegoti. Net tris valandas teko praleisti važiuojant, tačiau pamačius pirmuosius Stambulo vaizdus dingo visi miegai. Kaip ten, tokių mašinų kamščių niekur neteko matyti, jautėmės kaip patekę į skruzdėlyną. Pirmas objektas, kurį aplankėme buvo antra pagal dydį pasaulyje mečetė. Tačiau viską užgožė Šventosios Sofijos bažnyčios vidus. Ten praleidome nemažai laiko, grožėdamiesi trijų religijų palikta architektūra.

Comments [ 4068 ] Rating [ 3 ] Read more

Trečioji projekto diena
2010-07-18, 11:58:55
"Utenos jaunimo" redakcija

Šiaip ne taip atkrapštę akis nuėjome valgyti jau tradiciniu tapusio ožkos sūrio. Po to tučtuojau patraukėme į baseiną, kuriame maudydamiesi, tuškendamiesi, šokdami praleidome net aštuonias valandas! Tądien ir palijo, tačiau joks oras neišvijo mūsų iš vandens.

Kai pavargome, sumanė pasivaikščioti. Vieni turkiškais žvyrkeliais klaidžiojo, kiti draugų turkų namus aplankė.

Comments [ 58292 ] Rating [ 3 ] Read more

Antroji projekto diena
2010-07-18, 11:58:55
"Utenos jaunimo" redakcija

Vos tik atsikėlę papusryčiavom ir išėjome pasigrožėti miestu. Aplankėme dvi mečetes, muziejų, o mokytojai ir autobuso vairuotojai pabuvojo turkiškoje pirtyje su masažais.

Grįžę į kambarius šiek tiek pasiilsėjom, vėliau papietavom.

Comments [ 2532 ] Rating [ 3 ] Read more

Pirmoji projekto diena
2010-07-16, 11:23:59
"Utenos jaunimo" redakcija

Tik išaušus rytui lietuvaičiai šoko prie pusryčių stalo ir laukė, kas gi bus toliau. Juk tądien turėjome susipažinti su savo draugais turkais. O įspūdžių vienai dienai tikrai užteko!

Šiek tiek apžiūrėję miesto centrą ir įkaitę nuo saulutės užsukome į vietinį "pub'ą". Garsi muzika tikrai nustebino (ypač 12 val. po pietų), tačiau turkams, tikriausiai, tai kasdienybė: jau po keleto minučių rudaakės turkės kvietė visus į šokių aikštelę. Keista, tačiau netrukus nebeliko nei vieno sėdinčio. Ir visa tai vyko per patį vidurdienį. Po tokių šokių ne tik labiau susibendravome, bet ir ėmėme planuoti tolimesnius šokius ir vakaro programas.

Comments [ 2407 ] Rating [ 3 ] Read more

Trečioji kelionės diena
2010-07-20, 21:42:59
"Utenos jaunimo" redakcija

Trečioji kelionės diena prasidėjo ties Ukrainos – Rumunijos pasieniu. Įdomu tai, kad pasieniečiams sunku buvo ištarti kai kurių iš mūsų, lietuvių, vardus, nors kai kurie vardai tikrai nepasirodė problema. Keista pasienyje buvo tai, kad mums nebuvo liepta būti rimtiems, t.y. nesišypsoti ir nedraudė kalbėtis tarpusavyje, netgi patys pasieniečiai su mumis juokavo. Mums jau buvo įgrisę, kad mūsų vis klausinėjo iš kur mes, kur keliaujame ir kodėl mes neskrendame lėktuvu. Taigi pasienyje mes pabuvome apie dvi valandas, per kurias spėjome pabaigti žiūrėti filmą., ir vėl prasidėjo kelionė autobusu. Kas tą naktį norėjo miegoti iškart ir užmigo, o ryte jau pasipylė nusiskundimų virtinė: "man skaudą tą", "man skaudą aną", "man naktį buvo šalta" ir pan. Visose šalyse, per kurias mums teko keliauti, gausu degalinių, daugelį jų mes ir aplankėme, ne išimtis buvo ir viena iš Rumunijos degalinių, kurioje mes apsiprausėme ir tai buvo tarsi "išganymas", nes dušo mes buvome nematę jau dvi dienas.

Comments [ 2456 ] Rating [ 2.9 ] Read more

Antroji kelionės diena
2010-07-13, 17:37:29
"Utenos jaunimo" redakcija

Prasidėjus mūsų kelionės antrąjai dienai vieni ruošėsi miegui, kiti žiūrėjo filmą, treti vairavo. Įvažiavus į Ukrainos teritoriją, šalis atrodė nekaip, tačiau mūsų nuotaiką pakėlė vežantys autobuso vairuotojai. Po keletos akimirkų atsivėrė nuostabūs vaizdai: kalnai, iš jų tekančios upės ir pagrindinės ukrinietiškos transporto priemonės – "zaporožiečiai".

Dienai įpusėjus sustojome Ukrainos mieste Černovci apsižvalgyti. Čia praleidome 7 valandas. Sugrįžę į autobusą jautėmėms išsekę, tačiau pilni įspūdžių. Taip ir baigėsi mūsų antroji diena.

Comments [ 2762 ] Rating [ 3 ] Read more

Pirmoji kelionės diena
2010-07-13, 17:35:56
"Utenos jaunimo" redakcija

Lygiai 17:00 valandą nusiteikusi keliauti grupelė susirinko prie Utenos ekonomikos ir kompiuterijos klubo (UEKK) buveinės šalia kavinės "Elfas". Tačiau stiprintis kavinėje laiko nebuvo, nes vairuotojai Sigitas ir Algirdas, kurie, pasirodo, buvo puikiai nusiteikę, ragino skubėti. Po paskutinių atsibučiavimų, apsikabinimų ir tėvų palaiminimų pajudėjome Edernės link!

Uteną, o taip pat ir ją netikėtai užklupusią karščio bangą palikę užnugary pasiekėme laikinąją sostinę Kauną ir joje esantį prekybos centrą "Mega". Mūsų dėmesį patraukė kompanija kauniečių, kurie pirko "ugninio vandens" už 1400 Lt! Savo akimis išvydome "kaunietišką stilių" ir mintimis palinkėjome jiems sėkmės ir sveikatos (daug).

Comments [ 2841 ] Rating [ 2.9 ] Read more

Photo:

* all fields necessary
* upload YOUR photo
Viktorija Morkunaite, 17 years old, from Lithuania. Email: vyginta.morkunaite@gmail.com
Rokas Leonavičius, 15 years old, from Lithuania. Email: bender00017@gmail.com
Vytautas Gotovskis, 16 years old, from Lithuania. Email: vytautasgotovskis@gmail.com
Inga Rūkaitė, 18 years old, from Lithuania. Email: gutskaster@gmail.com
Simona Butkutė, 15 years old, from Lithuania. Email: simonabutk@gmail.com
Kristina Ražanskaitė, 18 years old, from Lithuania. Email: kristea@draugas.lt
Kristina Ražanskienė, 18 years old, from Lithuania. Email: kristea@draugas.lt
Sandra Mažeikaitė, 17 years old, from Lithuania. Email: wanilyte@hotmail.com
Tomas Stanevičius, 17 years old, from Lithuania. Email: Tomas.Stanevicius.92@gmail.com
Kamilė Laurinavičiūtė, 19 years old, from Lithuania. Email: kamilelaurinaviciute@gmail.com
Aistė Meidutė, 19 years old, from Lithuania. Email: menoware@gmail.com
Modesta Vaitonytė, 17 years old, from Lithuania. Email: modesta.vaitonyte@gmail.com
Šarūnė Trinkūnaitė, 17 years old, from Lithuania. Email: sarune.trinkunaite@gmail.com
Aurimas Juodka, 17 years old, from Lithuania. Email: qualition@gmail.com
Nazly Gulijeva, 17 years old, from Lithuania. Email: upee11@gmail.com
Inga Kurpytė, 18 years old, from Lithuania. Email: inguliukiukas@one.lt
Ausma Bernotaitė, 19 years old, from Lithuania. Email: ausma.b@gmail.com
Arda Özcan, 16 years old, from Turkey. Email: chatlax94@hotmail.com
Indrė Urbonaitė, 18 years old, from Lithuania. Email: indreu@gmail.com
Greta Klimkaitė, 17 years old, from Lithuania. Email: greta.kl@gmail.com
Adelina Plungytė, 17 years years old, from Lithuania. Email: Adelina322@gmail.com
Odeta Šeškutė, 16 years years old, from Lithuania. Email: Sesodeta@gmail.com
Šarūnas Misiūnas, 16 years old, from Lithuania. Email: sarunuim@yahoo.co.uk
Elif Yıldız, 16 years old, from Turkey. Email: yildiz.elif94@gmail.com
Eligijus Sukarevičius, 16 years old, from Lithuania. Email: aukshtakalnis@gmail.com
Buse Demirci, 16 years old, from Turkey. Email: busedemirci22@gmail.com
Sandra Graužinytė, 17 years old, from Lithuania. Email: hjugea@gmail.com
Gintarė Šereikaitė, 15 years old, from Lithuania. Email: sereikaite.gintare@gmail.com
Martyna Baltakytė, 17 years old, from Lithuania. Email: mortele@yahoo.com
Ieva Puodžiukaitė, 17 years old, from Lithuania. Email: Ievaap@gmail.com
Algirdas Sviklius, 16 years old, from Lithuania. Email: algis112@gmail.com
Gizem Üzel, 16 years old, from Turkey. Email: gzm_uzel@hotmail.com
Deimantė Bielskutė, 16 years old, from Lithuania. Email: dejmaa@gmail.com
Ovidijus Stauskas, 17 years old, from Lithuania. Email: utenosovis@gmail.com
Kemal Can Yavuz, 16 years old, from Turkey. Email: sacredguardian@hotmail.com
Ömer Faruk Özdurmaz, 16 years old, from Turkey. Email: omerozdurmaz@windowslive.com
Indrė Salanginaitė, 17 years old, from Lithuania. Email: asalanginaite@gmail.com